Kesinambungan aku seorang blogger

Assalam…

Disebabkan Jebat rase tak cukup untuk menceritakan kehidupan aku seorang blogger separuh masa untuk contest SEO 2daybloggers, Jebat buat la post nih. Mungkin kerana Jebat masih baru dalam membuat blog tidak bermakna aku tidak tahu apa2 mengenai kisah seorang blogger.

Berdasarkan pemerhatian Jebat terhadap sifu Jebat yang telah lama menceburi dunia blogging ini, beliau setiap hari masih belajar mendalami dunia ilmu blogging. Walaupun telah bertahun2 dalam dunia blog. Semakin lama tercebur bidang blogging, semakin banyak la rasa macam ada jek benda tak penah buat.

Pada aku, seorang blogger bukan saje dapat menimba ilmu baru, malah mengasah sahsiah dan akhlak seseorang itu. Demikian la sudah entri untuk aku seorang blogger.

“Contest SEO ini telah dianjurkan oleh Blog 2DayBlogger.Com dengan kerjasama blog upprofits, lepak dan broframestone. Manakala hadiah telah disponsor oleh 2DayBloggerupprofitsbroframestone , MJMySuperKids , MujePuan Bee ,Ellen, DenaiHatik-worlds, hairulazniummihaniedinsblog“.

Mengikut pendapat aku, penganjuran contest oleh 2DayBlogger ini boleh mengajar aku berlatih memahami konsep SEO. Walaupun aku masih baru lagi dalam dunia blogging, contest SEO pertama yang aku sertai ini harap dapat memberi banyak pengalaman pada aku. Selama sebulan contest ini telah berjalan, aku semakin memahami konsep SEO. Aku harap, ada lagi contest SEO yang akan dianjurkan oleh blogger.

Ok. Sambung semula..Menjadi seorang blogger bukanlah suatu kerja yang mudah. Aku musti merancang perjalanan blog aku. Jadi, apa perancangan untuk blog aku dalam masa hadapan contohnya, aku merancang mempunyai blog niche untuk mencari duit tepi dan blog peribadi ini sebagai sambilan saja. OK x? Antara langkah yang aku akan ambil untuk blog cari duit seperti otai-otai yang lain adalah:

  1. Mencari niche yang sesuai
  2. Membeli domain dan hosting (menang contest OK gak..hehe)
  3. Promosi laman web tersebut termasuk post2 yang berkaitan niche

Sudah??

Aku kira macam senang. Hanya dengan ambil langkah 1,2,3 sudah boleh buat duit tepi.

Tapi, niche ape yang terbaik hendak aku canangkan di laman sesawang?

Banyak lagi persoalan akan timbul nanti. Aku kena berani gagal!!!

 aku seorang blogger

p/s : Dalam proses membaca buku motivasi “Dare To Fail” karangan Billie. Sangat menarik!!

Internet Blogs
blogs

11 thoughts on “Kesinambungan aku seorang blogger

    1. dah tamat tempoh dah contest nih..
      keputusan : saya tak menang apa2..hehe

      Sangat menarik Dare to Fail…sy baca 2 helai seminggu jek..hehe

Leave a Reply

